Tel. 013 504 1888 | info@ictvoorschool.nl

VoIP telefonie

Bellen in de cloud met veel extra functionaliteiten

Kostenbesparend

Bellen via VoIP is voordeliger én geeft uw schoolorganisatie meer flexibiliteit en integratiemogelijkheden. De voordelen van VoIP ten opzichte van traditionele telefonie zijn overduidelijk. Er zijn dan ook steeds meer scholen die overstappen op deze kostenbesparende technologie voor telefonie.

De voordelen van VoIP

Telefonie in the cloud noemen we ook wel hosted VoIP. Dat betekent dat u gebruik maakt van een stukje van ons telefonieplatform. ICT voor School verzorgt het onderhoud, de upgrades en back-ups. Maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen van VoIP?
  • Goedkoper: gemiddeld 25% maar soms kunt u met VoIP tot 70% besparen op uw telefoonkosten.
  • De kwaliteit van het signaal is ook beter bij VoIP. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om in HD te bellen (hoge geluidskwaliteit).
  • Overal waar internet is kunnen we de VoIP dienst installeren. Zo kan een thuismedewerker uitbellen met het zakelijke telefoonnummer en kan hij of zij ook inkomende telefoontjes ontvangen.
  • Bij VoIP aansluitingen worden vaak ook functionaliteiten van een professionele telefooncentrale aangeboden zoals voicemail of doorschakelingen.
  • Het aantal gesprekken dat tegelijkertijd plaats kan vinden met zakelijk VoIP over één netwerkverbinding is nagenoeg onbeperkt.
  • Scholen en schoolbesturen met verschillende locaties en met één VoIP centrale van ICT voor School bellen onderling gratis.

Integreer met CRM pakket

De wens om telefonie te integreren met een CRM-pakket wordt ieder jaar sterker. Waar voorheen kostbaar maatwerk voor was, bieden wij nu standaard-software voor vergaande integratie. En het einde is nog lang niet in zicht. Wij verwachten dan ook dat telefonie in de komende jaren steeds meer een geïntegreerd onderdeel wordt van de IT-omgeving van scholen. Met behulp van een gebruiksvriendelijke wizard kunnen we de hosted telefonie koppelen aan vrijwel elk CRM- en administratiesysteem.

Gebruikers kunnen vervolgens eenvoudig vanaf hun computerscherm bellen met behulp van click-to-dial en select-to-dial. Bij inkomende telefoongesprekken verschijnt er automatisch een pop-up in beeld met klant- of relatiegegevens uit het CRM-systeem. Door eenmaal te klikken op de pop-up verschijnt de klant- of relatiekaart in beeld.

Meer weten over VoIP telefonie?
Vraag ons naar de mogelijkheden.