Nieuwe spellen en nieuwe software-update Active Floor

Nieuwe spellen en nieuwe software-update Active Floor

Onlangs heeft de Active Floor een update uitgebracht (versie 2.9) waarbij er ook 7 nieuwe spellen zijn toegevoegd.

Awesome Forest (Geweldig bos)​​

In de nieuwe game ‘Awesome Forest’ staan ​​de zintuigen centraal. De game zet het toneel voor beweging en het gebruik van de zintuigen, terwijl je in een herfstbos kennismaakt met zowel kleuren als geluiden. De game heeft twee functies. Bij functie 1 probeer je een snelle tijd neer te zetten en werken kinderen samen door alle bladeren met de voeten weg te vegen totdat er geen bladeren meer op de grond achterblijven. In de andere functie kunnen de kinderen vrij spelen en kunnen ze de bladeren met hun voeten (of handen) over de vloer duwen – beetje bij beetje verschijnen de bladeren weer op de vloer.

Unicorn / Eenhoorn​

In het spel, Unicorns, krijgen de deelnemers een geheel nieuwe visuele ervaring. Regenbogen, met suiker geglazuurde donuts en de eenhoorns Shina, Silly, Fancy en Jolly nodigen uit tot fantasievolle training van hersenen en samenwerkingsvaardigheden. De deelnemers wisselen om beurten twee kaarten uit die op het speeloppervlak liggen. Wanneer de foto’s overeenkomen, wint degene het paar en de eenhoorn hinnikt enthousiast. Wanneer alle kaarten zijn gekoppeld, wint de eenhoorn met de meeste paren het spel. De inhoud op de kaarten kan zelf worden gevuld in de online portal en kan zowel tekst, afbeeldingen als geluiden bevatten. Het spel kan worden aangepast, zodat er tussen de 4 en 32 kaarten zijn.

Het moeras

Het spel ‘The Swamp’ is een quizspel waarbij twee teams / spelers strijden om als eerste over de zwevende boomstammen te komen. De game werkt als de Jungle Game. Als een speler of team een verkeerd antwoord geeft, zinken de boomstammen weg en “valt je in het water”. Hierdoor moet je weer opnieuw beginnen. Het doel is om als eerste de koffer vol geld te bereiken. Het moerasspel traint de geheugen- en samenwerkingsvaardigheden.
Voor 2 spelers / teams.

Quadro-World

In de game Quadro-World bevinden leerlingen zich in een kleurrijke fantasierijke wereld waarin ze in verschillende rondes taken samen moet oplossen. Vragen worden gesteld en meerdere antwoorden zweven rond op de vloer. De deelnemers moeten zo snel mogelijk het juiste antwoord kiezen door erop te springen. Als je te lang wacht, loop je het risico om niet over alle juiste antwoorden te springen voordat de tijd om is. De juiste en foute antwoorden worden onthuld wanneer de vooraf ingestelde tijdslimiet bereikt is. Het spel traint de kennis van de kinderen terwijl de deelnemers fysiek actief zijn. De vragen zijn eenvoudig door iedere leerkracht zelf samen te stellen, zodat ze passen bij de leeftijdsgroep en het onderwerp die op dat moment relevant zijn. Het spel is geschikt voor 1-4 spelers / teams.

Onder de zee

In het spel ‘Onder de zee’ worden de spelers uitgenodigd beneden zeeniveau waar de schildpadden een feest houden. Het spel functioneert zoals het quizspel ‘Piraten eiland’ waar de spelers taken moeten oplossen voordat de tijd om is. Het spel heeft verschillende niveau’s die je als leerkracht zelf kunt instellen. De spelers moeten samenwerken om dingen voor hun feest te veroveren. Het winnende team (en de schildpad) is degene die de meeste dingen voor hun feest heeft veroverd. Je kunt je eigen vragen en taken opstellen en op die manier het niveau en de inhoud van het spel bepalen. Het spel kan voor alle schoolvakken worden gebruikt. In dit spel worden kennis en vaardigheid van de leerlingen getraind. Het spel is geschikt voor 1-4 spelers / teams.

Keukentuin

De keukentuin is net als het spel De bloementuin een coördinatiespel waarbij de spelers hun wortels, tomaten, aardappelen en radijzen kweken. De deelnemers moeten creatief denken en logisch handelen. Ze moeten samenwerken en een goede tijd neerzetten met het plannen en onderhouden van hun keukentuin: voorbereiden, planten, zaaien, drenken, wieden, desinfecteren en het onderzoeken van de dieren. Om de acties in het spel uit te voeren, moeten de spelers op één been staan ​​- op deze manier verbeteren ze hun balans op hetzelfde moment. Geschikt voor 1-4 spelers.

DeathStone

Maak een uitstapje naar de dodende grot waar vuur, zware rotsblokken en schedels voor het trainen van geheugen en samenwerkingsvaardigheden. De deelnemers wisselen om beurten twee kaarten uit die op het speeloppervlak liggen. Wanneer de afbeeldingen overeenkomen, krijg je een paar. Wanneer het spel voorbij is, wint het team met de meeste paren het spel. De inhoud op de kaarten kan zowel tekst, afbeeldingen als geluiden bevatten. Het spel kan worden aangepast zodat er 4 tot 32 kaarten zijn.