Houd de klas in de gaten met Netop Vision!

Houd de klas in de gaten met Netop Vision!

Voor veel leraren zal dit herkenbaar zijn. Er zit een klaslokaal vol met leerlingen voor u te werken op computers, maar wat zijn ze eigenlijk aan het doen? Netop Vision is de oplossing voor dit probleem! Met Netop Vision hebben leraren in één oogopslag een overzicht over alle schermen in de klas.

Classroom management is tegenwoordig een groot thema onder leerkrachten. Leerlingen zijn tijdens computerlessen vaak bezig met andere dingen. De leerkracht kan hier vaak moeilijker grip op krijgen omdat hij of zij niet alle computers tegelijk in de gaten kan houden. Met Netop Vision kan dit wel! Netop Vision is een schermbewaker waarmee de leerkracht alle computerschermen in één oogopslag in de gaten houdt.

De voordelen van Netop Vision

Met schermbewaking van Netop Vision kan de leerkracht:

• Schermen blokkeren
  • Chatten met de leerlingen
  • Schermen delen
  • Presentaties weergeven op de schermen van de leerlingen

Door het scherm van de leerling te blokkeren geeft de leerkracht aan dat het gene waar de leerling mee bezig is niet de bedoeling is, en zorgt dat de leerling weer geconcentreerd verder gaat met het werk.

Hulp leerkracht naar leerling wordt beter

Met de chatfunctie van Netop Vision kunnen leerkrachten de leerlingen op een persoonlijke en directe manier helpen zonder dat de andere leerlingen in het klaslokaal worden afgeleid. Ook kan de leerkracht om de aandacht van de leerling te behouden de presentaties persoonlijk naar de leerlingen sturen. Hierdoor heeft de leerling automatisch een plek op de eerste rij en wordt hij of zij niet afgeleid door andere leerlingen om zich heen.

Door Netop Vision wordt de kwaliteit van de lessen beter en kunnen de leerlingen geconcentreerd en gefocust te werk gaan.

Mocht u interesse hebben in Netop Vision, dan bent u bij ICT voor School aan het juiste adres!