Heeft uw schoolwebsite al een veilige verbinding?

Heeft uw schoolwebsite al een veilige verbinding?

​Volgens recent onderzoek heeft slechts 29 procent van alle scholen in het primair onderwijs een veilige verbinding voor hun website. Tijdens het onderzoek zijn meer dan 6000 schoolwebsites onderzocht. Op meerdere van deze onbeveiligde schoolwebsites zou het mogelijk zijn om in te loggen of formulieren te versturen. Door wel gebruik te maken van een HTTPS verbinding wordt informatie versleuteld en kunnen buitenstaanders niet bij privacygevoelige informatie.

Een SSL certificaat is belangrijk​

Een SSL certificaat is een verbinding welke ervoor zorgt dat de gegevens tussen de server van de website en een internetbrowser versleuteld zijn. Voor de url zie je een groen slotje. Op deze manier kunnen wachtwoorden, creditcardnummers en persoonlijke gegevens veilig gebruikt worden op websites. Vandaag de dag is het van groot belang dat je je website voorziet van een SSL certificaat zodat de verbinding veilig is. Zeker voor scholen. De belangrijkste voordelen van een SSL certificaat:

• ​Bezoekers zien de https en het slotje en weten dat de verbinding beveiligd is. Dat geeft vertrouwen.
  • Uw website komt met certificaat hoger in de zoekresultaten te staan als men zoekt via Google.
  • U voldoet aan wet Bescherming Persoonsgegevens (voor het stukje internetverkeer).

Voor slechts € 29,- ex btw per jaar is uw schoolwebsite voorzien van een goed beveiligde verbinding met SSL certificaat.

Wilt u meer informatie ontvangen over een SSL certificaat? We staan graag voor u klaar: Tel. 013 504 1888 of per mail info@ictvoorschool.nl.